Friday, April 14, 2006

Spring ~ 春の詩 ~

咲き誇る花にも、木々の芽にも、あたたかい空気にも・・・春があふれています。
長かった冬が終わり、すべてが命を吹きかえし、心おどる・・・春がやってきました。
子どもの詩集から、春をみつけてみました。

Spring

I'm shouting
I'm singing
I'm swinging through trees
I'm winging sky-high
With the buzzing black bees.
I'm the sun
I'm the moon
I'm the dew on the rose.
I'm a rabbit
Whose habit
Is twitching his nose.
I'm lively
I'm lovely
I'm kicking my heels.
I'm crying "Come dance"
to the freshwater eels.
I'm racing through meadows
Without any coat
I'm a gamboling lamb
I'm a bud
I'm a bloom
I'm a dove on the wing.
I'm running on rooftops
And welcoming spring!

by Karla Kuskin
The Randon House Book of Poetry for Children



わたしは歓喜の声をあげ
わたしは 歌う

木々のあいだをすりぬけ
ぶんぶんと飛ぶ 黒い蜂たちと いっしょに
空たかく 飛びまわる

わたしは 太陽
わたしは 月
わたしは バラの花びらのしずく
わたしは うさぎ 
鼻を ぴくぴくと させながら

わたしは 活気にみちあふれ
かかとを 踏みならす 
真水のうなぎたちに “ここに来て一緒におどろう” と声をかける
わたしは 草地を コートもはおらず かけまわる
わたしは 跳ねまわる 子ひつじ
わたしは 軽やかに とびはねる 子ヤギ
わたしは つぼみ
わたしは 咲きたての花
わたしは 翼のついた ちいさなハト
わたしは 屋根の上を はしりぬけ

そして   春がきたことを  歓び  むかえる!




 日本の 皆さんのまわりには どんな春が訪れていますか。写真は、VA州の鳥 Cardinal (カーディナル・ショウジョウコンカンチョウ)と我が家の小さな春、うす桃色の八重咲チューリップです。

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hey what a great site keep up the work its excellent.
»

9:40 PM  

Post a Comment

<< Home