Thursday, March 23, 2006

Hello Friends ①

 このコーナーは 私のまわりの すてきなアメリカ人の "職業" を ご紹介するコーナーです。アメリカの人たちはどんなふうに仕事をしているの? アメリカ人のプロフェッショナルな一面をちょっと覗いてみたいと思いませんか。 
 
 まず、彼/彼女が 英語で自己紹介をします。 彼らが どんなことを語ってくれるのか? 英語の練習にもなりますね (笑)。さぁ、記念すべき 一回目のゲストは、、 私のアメリカ暮らしのきっかけになった この人です。

1. Name: Sidney  

2. Occupation: Manager for International Ocean Observations ,NOAA

3. What do you do at work ?: I have a great job! I get to travel around the entire globe working with very smart friends from many countries to put instruments such as thermometers in the ocean to measure its temperature and other measurements. This helps us to better understand the climate.

4. What is your best part of your job ?: I truly believe the best part of my job is meeting friends from all over the world and learning their cultures. I have climbed to the top of Mt. Fuji in Japan, been to the Great Wall of China, seen the Christ Statue in Rio De Janeiro in Brazil, viewed the "Last Supper" in Milan Italy, dived on the Great Barrier Reef in Australia and climbed Diamond Head in Hawaii all with friends from these different Countries and also experienced their culture, food and music.

5. Hobby: My favorite is being with my wife and two children, a boy and girl. We enjoy riding bikes and being outdoors together. Also I like to SCUBA dive and hike all over the world.

6. What do you know about Japan ? : I lived in Japan for six years so I know the people of Japan are very warm and friendly. They are also very courteous to people visiting from other countries as I experienced many times. I know the food and music and culture of Japan. Most importantly, my beautiful Oksan (wife) is from Japan.


1. 名前: シドニー      

2. 職業: 国立海洋大気局 国際海洋観測部 マネージャー

3. どんな仕事ですか?: 私は、とても楽しい仕事についているんです!世界中をかけめぐり、様々な国の、頭のよい友達たちと海中の温度を測定する温度計やそのほかの測定機を設置したりする仕事を一緒にするんです。 これは、私たち人類が より気候について理解するのに役立つのです。

4. 自分の仕事の一番好きなところは?: この職業の一番よいところは、なんといっても世界中の友達(同僚)と出会い、彼らの文化を学べるということでしょう。 富士山の頂上にも登ったし、中国の万里の長城にも行きました。ブラジルのリオデジャネイロでキリスト像や、イタリアのミラノでは“最後の晩餐”の名画をみる機会にも恵まれました。オーストラリアのグレートバリーリーフではスキューバダイビングを経験し、ハワイのダイアモンドヘッドには、様々な国の友人達と一緒に登ることができました。そして、それぞれの国も文化や食事、音楽を体験することができるのです。

5. 趣味: 一番すきなのは、妻と2人の子供たちと一緒にいることです。息子と娘がいます。一緒にサイクリングをしたり、屋外にでて過ごすのが好きなのです。それから、スキューバダイビングと世界中を歩きまわることも好きなんです。


6. 日本についてどんなことを知っていますか?: 日本に6年間住んでいたので、日本の人たちがとても温かく友好的だということを知っています。そして、日本の人たちは 私が何度も経験したように外国から来た人たちに とても丁寧で思いやりをもって接してくれるのです。 日本の食べ物や音楽、文化についてもしっていますよ。でも、一番大切なのは、私の奥さんが日本から来たということです。

 

 自分の仕事が大好き!!と どんなに忙しくても、言いきれる彼。そういう仕事に出会えたことは、とても幸せなことだと思いませんか。

 写真は、ホワイトハウスの 通称 Red Room (赤色の部屋)で撮影したものです。(写真をクリックすると大きくなります。)
 

2 Comments:

Blogger Pink Rose said...

コメントはこの 0 COMMENTS をクリックし、記入後、下記の「ログインおよび公開」を押してくださいね。

1:15 PM  
Anonymous Anonymous said...

I say briefly: Best! Useful information. Good job guys.
»

9:40 PM  

Post a Comment

<< Home